morsdag!

Jag har varit mamma i tre år nu. Men jag har aldrig blivit uppvaktad. David tycker inte att det är så viktigt. Och linus är för liten för att göra något själv för min skull. jag blir faktiskt lite ledsen när man får höra/se allt som alla andra mammor får.

Jag har fått fixa allt här hemma idag. Mat, städning, tvättning, kliva upp med linus. Men men. imorgon är en bättre dag och då är jag inte sur över det.


Jag förstår hur du menar över morsdag. Men behöver ju inte köpa dyra saker osv. Men man kan ju hjälpa barnen att rita en teckning, plocka blommor el något sånt litet. För mig handlar det inte alls om att det måste kosta pengar, utan bara en liten fin gest liksom.
Detta år fick jag absolut inget heller, fick göra allt med barnen, klä på, byta blöjor, ge mat osv, så vettetusan om Tony ska få något på farsdag heller. Eller så ska jag vara jättesnäll så får han dåligt samvete. Fast då har han väl glömt hur han gjorde på morsdag :P

2013-05-27 // 11:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback